tisdag 6 juli 2010

Substans i hjärnan?

Ska nu åka hem från stugan i skärgården efter en 3 veckor lång semester och ta tag i det "riktiga" livet.
Ja alltså börja skriva humormanus, dricka latte och stressa och sånt där.

Här är det ju bara ett låtsasliv där halva dagen går åt att fundera vad man ska äta och resten av dagen att tillaga det...och sedan diska...för hand!
Så oerhört "oriktigt"liv.

Fast...egentligen är ju detta, ur ett rent grottmännisko-perspektiv, det riktiga livet. Det är det som alla "primitiva" naturfolk sysslar med hela dagarna; fundera på mat, fixa fram mat och städa upp efter slakten...

Och jag har det också i mig märker jag (inte en grottmänniska alltså...även om min man har ovanligt håriga ben, utan beteendet...)
Märker att jag är väldigt glad för att diska för hand.
Ja det är sant.
Jag kommer in i nåt slags meditativt tillstånd där hjärnan står liksom på...noll
Nej inte helt på noll, för jag tänker på hur mycket diskmedel det ska vara på svampen till varje diskobjekt, så det blir optimal effekt. Och hur vinglasen blir allra renast och man först drar svampen runt kanten och att man absolut inte får missa foten...

Herregud, jag behöver komma hem...till diskmaskinen och det "riktiga" livet.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: