måndag 19 juli 2010

Osvensk hjärna?

Har nu kommit tillbaka från ytterliggare en liten avstickare med semesterhjärna.

Ska försöka komma in i nya arbetsrutiner.
T.ex att
- skriva istället för att slöa.
- skriva istället för att städa
- skriva istället för att åka till IKEA...
ja...jag vet att det verkar vara ganska desperat beteende.

Men betänk att jag är kvinna.
En kvinna kan få ut något av ett IKEA-besök på ett helt annat sätt än en man.
Vi går liksom och samlar på inredningsidéer och tips inför framtiden.
En man kan heller aldrig riktigt fatta glädjen i ett bra ljus- och servettköp.

Nåja, jag måste helt enkelt skriva...ja det gör jag iofs just nu, men till min föreställning "All you need to know about Swedes" som ska gå på Lunds humorfestival den 27/8.
Jag har en ram och en massa idéer men det ska ju inte vara en 8 timmars Wagneropera, utan en snärtig och rolig 45 min show.

Hjälp mig gärna genom att svara på dessa svåra frågor:

Vad tror du är det svenskaste som finns?
Vad tycker du bäst om med svenskar?
Vad är svenskar rädda för?
Vad önskar du att svenskar kunde bättre?


Maila ditt svar till mig på lena@lenafrisk.nu


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: