fredag 2 juli 2010

Mördartider

Sitter och upptäcker att jag känner mig förbannad över att det är så dåligt nätverk här….ute i skärgården…

Vad är det för vanor man skaffat sig?

Jag tycker alltså att det är dåligt att jag inte kan nå ut till hela världen just den stunden det skulle passa mig….
Hade jag inte vetat bättre hade jag tyckt det var lite arrogant och möjligen något självupptaget beteende….

Men;
Katten släpade hem en halvdöd fågel igår. För att den hade velat ”leka” lite med fågeln och inte accepterat att ett nej är ett nej!
Jag fick avsluta jobbet åt den (genom att slänga den våldsamt in i en murad vägg upprepade gånger).
Varje gång jag tog upp den igen tittade den på mig med sina små fågelunge-ögon…
Men jag gjorde det ändå.

Gör det mig till en barmhärtig eller mordisk människa?
Antagligen båda…


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: