måndag 7 juni 2010

Världsförbättring i en tub!

Läser tidningen och funderar på hur jag ska kunna göra världen lite bättre.
Vad kan jag bidra med?
Jag har fadderbarn, skickar pengar till olika organisationer som jobbar med världsförbättrande frågor. Jag är politiskt aktiv, är mentor, bor i ett hyfsat integrerat område, försöker vara så miljövänlig som jag pallar. Men det är förstås inte särskilt mycket...

Man kan alltid göra mer

...så jag färgar benen, med brun utan sol...


PS. Imorgon kommer Babben till MACK på Ribban. Vad skulle du vilja veta om henne?


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Lena! Tips på att "kunna göra mer".
Lions i Malmö ordnar på SUS guld-kantsdagar för sjuka och funktions-nedsatta barn och ungdomar. Närmast sommarfest i gröngräset utanför habiliteringen.
Den 21 september bjuder vi in dessa barn, särskoleelver mfl. och deras familjer till två cirkus-föreställningar = totalt 2600 gäster. Till detta behöver vi sponsorer. Känner Du för detta - hör av Dig IngerLyhagen@tele2.se så berättar jag mer.
Tack för alla goa skratt!