torsdag 10 juni 2010

Hemlös humor

Blev intervjuad av Aluma idag....eller ja egentligen av min komikerkollega Marcus Johansson som blivit engagerad av Aluma...tror jag
(fast....det slår mig nu att jag glömde fråga om hur han har det egentligen,
han kanske har haft det svårare än jag trodde...)

Men jag och Jonatan Unge, en härligt absurd kille med oerhört svart humor (med svart menar man alltså inte att han är svart eller något rasistiskt, utan bara tragiskt och svårt) vi blev intervjuade av Marcus om humor och han hade riktigt bra frågor.
(bl.a. Finns det mer kaffe? Var är toaletten? Ska ni bara gå mitt i intervjun?)

Men det var väldigt kul att prata om humor med andra komiker.
Oftast är det ju journalister som antingen tycker att dom är vitsiga själva, eller har hittat den unika frågan: hur är det att vara kvinnlig komiker?

Marcus sket i allt det och hade smarta intressanta frågor som satte igång många tankar.

Vet inte riktigt när detta Aluma-nummer kommer ut, men tror det är i slutet av sommaren.
Läs det då!
Och glöm inte fråga Marcus om han har något hem....

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

Marcus Johansson sa...

Tack för ett väldigt trevlgit samtal. Humornumret kommer ut i juli. Finns hos en hemlös nära dig.

Lena sa...

och det är inte du va?....Annars får du bo hos mig!