onsdag 2 juni 2010

Norrländskt guld!

Premiären på MACK igår kväll gick "fullständigt lysande" (för att citera Jan Bylund)

Norrländska komiker, norrländska skämt och norrländskt sommarväder
dvs 12grader, regn och mulet...

Fast kvällen hade skånska inslag också såsom, Fritte Fritzson (nåja, han bor i Skåne i alla fall) jag själv, samt blåsten förstås, det skånskaste av allt...

Jan Bylund har ju varit ståuppkomiker nästan ända från det att standup kom till Sverige 1988 (tror han började 1989) och har gjort sig känd som en riktig mästare på manligt och kvinnligt. Bl.a. minns jag en tidig rutin om hur män och kvinnor ligger i sina sängar och kvinnan är mörkrädd och vill ligga innerst så att mannen kan skydda henne NÄR mördaren kommer... och att täcket måste vara riktigt instoppat runt benen annars kunde han hugga henne i fötterna...väldigt slö kniv som inte gick igenom täcket....Väldigt rolig rutin.

En intervju med Jan kommer att läggas ut så fort jag löst det tekniska...typ imorgon

Fritte var som vanligt också mycket rolig och har en förmåga att charma publiken till vad som helst. Men jag saknade hans gitarrspel!
Och norrländska Elin lärde oss bl.a hur ett norrländskt rån går till..mycket kul!

Och jag hoppas Mattias Olsson, en av kvällens rookies förlåter mig för att jag presenterade honom som "ett muskelpaket instoppad i en skumbanan"...det var elakt...
Men jag gillar skumbananer!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

1 kommentar:

Mats Andersson sa...

Presentationen av Mattias var ju klockren! Förutom det där med musklerna då förstås..