onsdag 24 oktober 2007

Örongodis

Har blivit beroende. Har hamnat i talboks-träsket!
Om jag inte har min MP3 i öronen (ja, jag vet att den inte ska in i örat...) med Katarina Ewerlöv eller Thomas Bolme läsandes någon svensk deckare eller roman så känner jag mig nästan naken.
Det är så tomt och allt blir tråkigare.
Med dom i öronen blir varje vardagshandling direkt meningsfull.
Jag lyssnar medan jag gör tråkiga saker som att handla, diska, prata med släktingar...

Ingen märker det heller. Öronsnäckorna är ju så diskreta.
Har aldrig fattat dom som går omkring med stora hörlurar och signalerar "jag lyssnar på något fantastiskt, stör mig inte". Fast dom kanske inte vill bli störda.
Fast dom missar grejen med att ha något i öronen.
Det är faktiskt en erogen zon därinne.
Det märkar man när man topsar öronen (ja, jag vet att man inte får...)
Har man väl börjat blir det ett beroende.
Kan rekommendera detta till killar som inte är så "välutrustade"
...små saker in i örat, funkar bra på oss tjejer!

Apropå på det...nu ska jag stoppa in Håkan Nesser...




Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: