lördag 20 oktober 2007

Humor är svårt!

Jag hann inte blogga igår eftersom jag hela denna helgen har hållit i en standupkurs. En kurs i hur man blir rolig? Nej, för det går inte.
Man kan komma med hur många uppslag, idéer och ändringar som helst, är man inte rolig hjälper inte det. Men är man en kul tjej eller kille redan, så kan man lära sig lite knep o tekniker för att det ska bli ännu roligare.
Ibland kan det kännas helt hopplöst när man har någon som inte verkar fatta, men man vet faktiskt aldrig när det kan blomma ut på scenen.

En gång hade jag en kille på en kurs som vände ut och in på sig själv för att få oss att skratta men han verkade inte ha någon humor alls. Och jag tänkte; detta kommer aldrig att gå...
Men jag tog en vända till med honom, gav honom lite pepping och en massa sista tips och när han sedan gick upp på scenen... så gick det åt helvete.
Humor är svårt.


Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: