tisdag 23 oktober 2007

Barn i mask

Fick en påhälsning av några barn idag (om man fortfarande räknas som barn i 15 årsåldern) som iklädda scream-masker från Buttricks ringde på min dörr och ville ha "pengar eller godis"
Eh...
Visserligen är det dags på torsdag och det är ju ialla fall samma vecka, men här blev det väl ändå många fel.
För det första; Ska man inte vara utklädd till någon form av pumpaliknande orange figur?
Ska man plötsligt bara göra om denna gamla fina tradition som vi säkert haft i...5 år och se ut som något ur en albansk dogmafilm? (fast är inte det samma sak? albansk film och dogmafilm...)
Och "pengar eller godis"-prylen?
Ska det inte vara "bus eller godis"?
Har ungarna blivit så lata så dom inte pallar klottra, skrika svärord, slå in fönsterrutor längre?
Jag blev förbannad och skrek åt dom att "visst, kom ni redan nu, gör det bara och då kan ni ju också passa på att fira midsommar på annadag påsk och vara utklädda till Lucia på Kyndelsmässodagen".

Men, jag har aldrig gillat barn i mask...
alltsedan en maskerad som spårade ur i 5:an
och jag råkade kyssa TandstensMagnus
eftersom jag trodde det var FetthårsLasse....




Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket kul, fortsätt blogga Lena!!!
/Micke

Goth sa...

Det börjar mer och mer likna ett rån ju för helvete. Om 5 år ringer de väl på dörren och säger enbart; "Pengar", samtidigt som de håller fram sina spargrisar.

Lena sa...

Eller riktiga grisar...