lördag 27 oktober 2007

Klimathotad

Har tänkt länge på hur jag ska kunna göra något för miljön, nu när klimatet blivit så uppmärksammat så t.o.m. moderaterna diskuterar hotbilden.
Kom då fram till att jag ska börja rida.

Visserligen släpper hästdjäkeln ut en del växthusgaser han med, men inte så mycket så att man ska behöva köpa upp utsläppsrätter väl?

Visserligen rider jag än så länge bara ca 1 gång i veckan inne i ett ridhus som ligger utanför stan (jo, jag kör dit...) men detta är bara första steget.
Man måste bygga upp hållbara alternativ långsamt.

Och ska vi överge bilarna vill jag inte vara den sista som "fattar galoppen" (oj, ordvits...)
Och nåt måste vi tydligen göra, för naturen håller på att slå tillbaka.

T.ex har en ny sorts manet tagit över svenskt farvatten.
Dessa slemmiga varelser verkar så ofarliga,
men om man inte håller efter dom så har dom plötsligt fått 25% av rösterna i Landskrona...

Så imorgon ska jag ut på en ritt.
För miljön, mot klimatet!



Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

5 kommentarer:

Erik Ahrnbom sa...

När jag är full på jobbet brukar jag rida på kollegans schäfer. Det går alltid åt helvete.

Lena sa...

Koppla honom!

Lena sa...

Kollegan alltså...

Lena sa...

Kollegan alltså...

Goth sa...

Kan man inte montera en katalysator bak på hästen?