lördag 11 februari 2012

Melodifestivalen del 2 Göteborg

För dig som inte vill se melodifestivalen
så gör jag det åt dig och sammanfattar här:

Programledarna:
Ana-Gina sjunger...ojdå
Sarah Dawn dansar -wow aj
Helena borta -dålig planering???

De tävlande:
Ulrik Munther -Soldiers
söt och mycket lugg, engelsk munspelspop...söt men tråkig
...sa jag söt?

Top Cats -Baby Doll
50 talet är tillbaka...vadå...i år igen?! Och varför?
Dansbands-scenerna måste ju ha sitt

Sonja Aldén -I din himmel
- en bro, en tro, ett minne, ett långlinne...handlar om att döden är kul!

Andreas Lundstedt -Aldrig Aldrig
och antagligen handlar låten om en vinst i Eurovision....

Timotej -Stormande hav
4 sockervadd i en discokula

David Lindgren -Shout it out
lite som en Eric Saade-låt sjungen av en nyutexaminerad revisor
fast jag gillar det....

Mimi Oh -Det går för långsamt
nejdå...med det låter fördj-kligt

Thomas Di Leva -Ge aldrig upp
Kosmiska toner i en klänning som gjorts av klass 4b i Kungsbacka

Roligaste inslaget:
den överåldrige dj som tolkade en skitdålig låt i 3:e chansen...roligt och lite tragiskt

Till andra chansen:
Top Cats o Timoteij

Och vinnarna till Globen:
Ulrik "söt" Munther Soldiers
David Lindgren -Shout it out

så nu har jag två favoriter (Loreen o revisorn)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra sammanfattat! hädanefter följer jag festivalen här.
/ Linsan

/Tommy Tallkott sa...

BRA!! Lena - dina kommentarer är urrena (menar klockrena) //Tommy