lördag 4 februari 2012

Melodifestivalen del 1 Växjö

Delfinal Växjö har precis avslutats

Programledare:
Helena Bergström (oj jag är skådis...vad ska jag känna nu?)
AnnaGina (jag är ung och mångkulturell, så ni måste älska mig)
Sarah Dawn Finer (herregud, är det två dvärgar insydda i klänningen och har dom avtalsenlig lön)

TÄVLANDE:
Sean Banan
-måste kräkas (ur ett komiskt perspektiv) men ur ett julklappsrims o Marcoolioperspektiv funkar det säkert toppen.. gillas av alla under 8 och ett halvt

Abalon Dots
förlåt jag somnade...vad det bra?

The Moniker
-desperat kille med död ökenråtta runt halsen som vill va Isac Newton...eller vem f-n det nu var

Afrodite
-80tals disco med afrobrudar i sjal-chock...alla medelålders går ned i brygga!

Dead by April
-överlever inte ens mars...men mycket growl för pengarna

Marie Serneholt
-förlåt jag är sockermissbrukare så jag får inte...
men det är en skitbra låt att träna till på crosstrainern

Thorsten Flink
-bevisar att svårmod och ångest inte behöver vara en bra sak
men musik övervinner t.om. det

Loreen
Hälften häxa hälften karateinstruktör = en övernaturlig röst med slagkraft (...obs ordvits)
fy-fasen vad bra!

Vidare till Globen
ja vad f-n tror ni?

Dead by April
men även Loreen!!!! Tacka gud...och några yogaövningar


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: