onsdag 23 februari 2011

Önskas: lite djävla vår

Hejdå vintern!
Hejdå!
....
Kan inte du försvinna nu?
Du är som en förälder på ett tonårsdisko, som en Sverigedemokrat på ett sossekonvent, som en miljöaktivist på Djursholm...du är inte välkommen...

Vi har stått ut med ditt skit nu i flera månader. Och det har varit ganska jobbigt faktiskt.
Ja jag vet att det inte är något i jämförelse med vad andra folkgrupper få stå ut med i världen, med diktaturer och andra naturkatastrofer.

Men...kan du inte bara släppa greppet om oss nu?
jag är skåning, jag är inte gjord för köld och snö...blåst och slask möjligen

Det finns andra som skulle bli jätteglada om du dök upp...jag kan inte komma på någon direkt just nu...men typ några isbjörnar och ryssar som tycker det är för varmt

Och när du då försvinner, kan du ta med dig alla dåliga TV3 program med cyniska projektledare som tycker att det måste vara ett "mobbing"moment med för att vi ska vilja titta på programmet. Jag orkar inte fler sådana.

Lite varmare tack!
Hejdå cynism och kyla....gå nu!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,