torsdag 19 augusti 2010

Hej igen...igen!

Tillbaka i bloggosfären, efter ett skrivaruppehåll.
(ja i detta fall betyder "skrivaruppehåll" att jag skrivit en himla massa annat, så det är lite missvisande...)

Men nu har jag "i princip" skrivit klart till båda mina föreställningar denna veckan. (MACK på Ribban ikväll och "All you need to know about swedes" på fredag på Lunds humorfestival)

Och jag menar "i princip" klar, för jag blir liksom aldrig helt färdig. Det blir alltid så att jag ändrar, lägger till och drar ifrån in i det sista. Samt på scenen.
Har lite svårt att släppa taget.
Så kommer det nog att stå på min gravsten
"här vilar i princip Lena Frisk"

Men det är antagligen därför jag gillar genren ståupp så mycket. Att få "tjabba" med publiken. Det pågår liksom alltid en ganska livlig process i min hjärna som aldrig tystnar.
Är det det som är kreativitet?
Eller är det DAMP?

Vad vet jag, men jag är ganska glad för det i alla fall...

...i princip!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: